Thursday, September 24, 2009

CUTI RAYA 1430 H

Hampir setiap hari rutin hidupku hanya disekitar tiga lokasi saja.
Lokasi  1   -   SMKRP - melaksanakan kerja-kerja rasmi, kerjaya sebagai pendidik.
Lokasi  2   -   KebunKu-CEMPAKAMAS - Pisang, Limau Nipis, Kelapa Pandan, ikan, serai, kunyit, terung.
Lokasi  3   -   RUMAH - homework kerja rasmi, bersama keluarga, rekod kerja lokasi 2, suv internet dan TDO

Semalam dan hari ini sehari suntuk aku di KKCM.  Semalam aku meracun.  Siaplah lima tong.  Tapi sayangnya selesai tong ke lima HUJAN  turun.  rintik-rintik dan 1/2 jem lepas tu agak lebat hingga ke petang.  Kira oklah tu.  Tadi aku tengok MElayu jugalah rumput 2.  Hari ini aku lakukan kerja-kerja senggaraan.  Pokok pisang, limau nipis dan kelapa pandan.  Sambil  2 tanamlah beberapa pokok pisang baru.  Sebenarnya aku baru lepas baja pokok-pokok tu sebelum ramadhan lepas.  Baja lavar gunung berapi yang diimport dari Indonesia.  OK juga baja tu.   Limau nipis dah mula berbuah.  Bunganya cantik, putih dannnnn coooomel.  Pisang, sebenarnya dah masuk musim ke tiga tapi keadaan tetap subur nampak macam musim pertama juga.  Memang berkesan baja larva gunung berapi tu.  Harga baja tu boleh tahan juga.  Satu beg 25 kg, RM 37.00. Akhir tahun ni aku akan beli lagi baja tu.

No comments:

Post a Comment